ADAKAH ANDA @ ANAK ANDA MEMPUNYAI MASALAH BERIKUT :
Fikiran seringkali berkecamuk & tidak tenang ?
Mudah lupa & susah mengimbas kembali maklumat yang dibaca ?
Tidak minat belajar @ tidak dapat mengekalkan konsentrasi belajar dalam jangka waktu yang lebih lama ?
Tiada mood, tidak yakin & berfikiran negatif
Mudah lupa & susah mengimbas kembali maklumat yang dibaca ?
Tidak minat belajar @ tidak dapat mengekalkan konsentrasi belajar dalam jangka waktu yang lebih lama ?
Tiada mood, tidak yakin & berfikiran negatif
MEMPERKENALKAN…..
.
COKLAT MINDA jenama HIJRAH adalah satu produk pemakanan yang unik dan berinovasi. Ianya dihasilkan melalui adunan pemakanan yang mempunyai nilai khasiat semulajadi, halal dan diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia sebagai Pemakanan. Sangat berkhasiat serta memenuhi keperluan diet seorang pelajar. Dalam bentuk tablet, mempunyai rasa yang enak dan sedap, senang dibawa k emana-mana, pengambilan (kunyah ianya lembut) dan penyimpanan yang mudah.
.
COKLAT MINDA mampu bertindak sebagai pemuliharaan EQ dari aspek :
.
COKLAT MINDA mampu bertindak sebagai pemuliharaan EQ dari aspek :
* Khasiat pemangkin (catalyst) yang berupaya mempertingkatkan daya penguasaan kebijaksanaan perasaan;
* Khasiat perangsang (stimulator) yang boleh menambah keupayaan penggunaan kedua-dua kemahiran perasaan (mental) dan kemahiran lahiriah (jasmani) secara semulajadi di dalam diri pelajar itu sendiri;
* Khasiat penjana (energizer) yang mampu membekalkan tenaga secara semulajadi untuk proses pembelajaran yang memerlukan tahap tumpuan yang tinggi secara istiqamah dengan keupayaan mengawal perasaan dan minda dengan bijaksana tanpa perhatian dan kawalan berlebihan oleh pihak lain;
*Membekalkan sumber pemakanan yang lengkap dan seimbang dengan khasiat yang amat diperlukan oleh tubuh, khususnya untuk keperluan organ otak bagi menjana emosi yang stabil serta minda yang cerdas dan cergas.
* Khasiat perangsang (stimulator) yang boleh menambah keupayaan penggunaan kedua-dua kemahiran perasaan (mental) dan kemahiran lahiriah (jasmani) secara semulajadi di dalam diri pelajar itu sendiri;
* Khasiat penjana (energizer) yang mampu membekalkan tenaga secara semulajadi untuk proses pembelajaran yang memerlukan tahap tumpuan yang tinggi secara istiqamah dengan keupayaan mengawal perasaan dan minda dengan bijaksana tanpa perhatian dan kawalan berlebihan oleh pihak lain;
*Membekalkan sumber pemakanan yang lengkap dan seimbang dengan khasiat yang amat diperlukan oleh tubuh, khususnya untuk keperluan organ otak bagi menjana emosi yang stabil serta minda yang cerdas dan cergas.
.
Khasiat & kebaikan
Khasiat & kebaikan
* Meningkat dan Menguatkan Daya Ingatan
Anda seorang pelajar dan sentiasa memerlukan daya konsentrasi yang baik, tetapi anda cepat lupa maklumat yang telah dibaca atau tidak fokus apa yang diajar oleh guru;
* Mengatasi Tekanan (stress)
Anda juga mengalami fobia dan sentiasa di dalam tekanan. Semasa peperiksaan anda sering rasa gugup, masih berdebar-debar dan ‘blank’ walaupun telah membuat persiapan awal untuk menghadapi peperiksaan;
* Memulihkan Semangat & Tenaga
Fikiran terasa begitu lembap/kosong, kurang daya kreativiti dan berfikiran negatif, tidak ceria (pemarah/pemalu/rendah diri) kerana kurang berinteraksi;
* Mengekang Perasaan Mudah Putus Asa
Rasa ‘give up’ walaupun perkara yang mudah, senang tetapi terasa begitu susah dan cepat mengaku kalah.
Anda seorang pelajar dan sentiasa memerlukan daya konsentrasi yang baik, tetapi anda cepat lupa maklumat yang telah dibaca atau tidak fokus apa yang diajar oleh guru;
* Mengatasi Tekanan (stress)
Anda juga mengalami fobia dan sentiasa di dalam tekanan. Semasa peperiksaan anda sering rasa gugup, masih berdebar-debar dan ‘blank’ walaupun telah membuat persiapan awal untuk menghadapi peperiksaan;
* Memulihkan Semangat & Tenaga
Fikiran terasa begitu lembap/kosong, kurang daya kreativiti dan berfikiran negatif, tidak ceria (pemarah/pemalu/rendah diri) kerana kurang berinteraksi;
* Mengekang Perasaan Mudah Putus Asa
Rasa ‘give up’ walaupun perkara yang mudah, senang tetapi terasa begitu susah dan cepat mengaku kalah.
Impak Awal penggunaan
* Fikiran terasa segar dan mampu berfikir dengan lebih tenang;
* Mudah mengimbas kembali maklumat yang dibaca;
* Keupayaan belajar akan lebih bertenaga, mampu mengekalkan konsentrasi untuk jangka waktu yang lebih lama;
* Pemulihan ‘mood’ kepada lebih ceria dan positif. Rasa lebih bersemangat dan yakin boleh.
* Mudah mengimbas kembali maklumat yang dibaca;
* Keupayaan belajar akan lebih bertenaga, mampu mengekalkan konsentrasi untuk jangka waktu yang lebih lama;
* Pemulihan ‘mood’ kepada lebih ceria dan positif. Rasa lebih bersemangat dan yakin boleh.
.
Kandungan coklat minda
.
KOKO
Selain daripada mempunyai perbagai khasiat yang diperlukan oleh tubuh manusia, koko/coklat juga begitu sinonim dengan ungkapan positif emosi seperti sayang, rasa cinta dan keceriaan. Secara perbandingan, koko/coklat mengandungi lebih kandungan protein berbanding dengan sebiji pisang, sebatang lobak merah, sebiji oren, sebiji epal atau sejumlah kismis dengan berat yang sama. Kajian telah membuktikan bahawa koko/coklat mengandungi khasiat makanan yang seimbang. (Sumber -Chocolate: Facts On Health and Nutrition For Educators and Health Professionals, Chocolate Manufacturers Association of the USA)
Selain daripada mempunyai perbagai khasiat yang diperlukan oleh tubuh manusia, koko/coklat juga begitu sinonim dengan ungkapan positif emosi seperti sayang, rasa cinta dan keceriaan. Secara perbandingan, koko/coklat mengandungi lebih kandungan protein berbanding dengan sebiji pisang, sebatang lobak merah, sebiji oren, sebiji epal atau sejumlah kismis dengan berat yang sama. Kajian telah membuktikan bahawa koko/coklat mengandungi khasiat makanan yang seimbang. (Sumber -Chocolate: Facts On Health and Nutrition For Educators and Health Professionals, Chocolate Manufacturers Association of the USA)
Khasiat Dalam Koko
Khasiat yang terdapat dalam koko:
· Vitamin larut lemak: A & E
· Vitamin larut air: C & B complex (B1, B2, B3 & B5)
· Mineral: calcium, magnesium & potassium
· Trace elements: iron, zinc, copper & manganese
· Oleic fatty acid, protein & carbohydrates
· Antioxidants: flavonoids
· Antidepressant:: phenylethylaminie
GOTU KOLA (PEGAGA)
Pemakanan yang menjana tenaga yang disimpan oleh badan, dan secara khusus sangat berguna membantu sistem saraf (nervous system). Gotu Kola ada kala digelar food for the brain. Di negara barat ianya sangat popular sebagai ‘nerve tonic’ untuk megurangkan ketegangan dan menguatkan daya ingatan. Gotu Kola membantu mengatasi ‘stress’, memulihkan ‘reflexes’ dan meningkatkan kecerdasan mental dan tenaga fizikal. Triterpenes yang terdapat pada Gotu Kola bertindak melegakan ketegangan dan kerunsingan (antidepressant activity). (Petikan kajian oleh Zhong Yao Cai. 2003 Dec;26(12):870-3)
Pemakanan yang menjana tenaga yang disimpan oleh badan, dan secara khusus sangat berguna membantu sistem saraf (nervous system). Gotu Kola ada kala digelar food for the brain. Di negara barat ianya sangat popular sebagai ‘nerve tonic’ untuk megurangkan ketegangan dan menguatkan daya ingatan. Gotu Kola membantu mengatasi ‘stress’, memulihkan ‘reflexes’ dan meningkatkan kecerdasan mental dan tenaga fizikal. Triterpenes yang terdapat pada Gotu Kola bertindak melegakan ketegangan dan kerunsingan (antidepressant activity). (Petikan kajian oleh Zhong Yao Cai. 2003 Dec;26(12):870-3)
Khasiat dalam Gotu Kola
Khasiat yang terdapat dalam gotu kola:
- Vitamin larut lemak: K
- Vitamin larut air: B1, B2 & B6
- Anti-depressant: Triterpenoids
- Anti-inflammatory: Glycosides
- Amino acids: Asparate, glutamate, serine, threonine, alanine, lysine & histidine.
- Mineral: Magnesium, calcium & sodium.
KACANG SOYAKacang soya menawarkan complete protein profile dan mengandungi semua essential amino acids yang diperlukan oleh diet seseorang. Kacang soya bukanlah sejenis pemakanan ajaib, tetapi ianya adalah contoh di antara jenis pemakanan yang mempunyai nilai diet lengkap serta mempunyai kesan positif kepada kesihatan. (Petikan kata – Christine Lewis, Acting Director of the Center for Food Safety and Applied Nutrition’s Office of Nutritional Products, Labeling and Dietary Supplements USA)
Khasiat dalam Kacang Soya
Nutrisyen yang terdapat dalam kacang soya:
· Vitamin larut air: B9
· Essential fatty acids (Omega 3 & 6): α-linolenic dan linoleic
· Protein: essential amino acids
· Mineral: calcium, potassium & magnesium
· Trace Element: iron
· Lecithin & fiber
· Antioxidants: isoflavones, genistein & daidzein
SUSU KUDA
Alternatif kepada mereka yang alah kepada susu lembu (lactose intolerance) kerana gumpalan lemak susu kuda lebih halus dan hampir menyamai susu ibu manusia. Terdapat banyak kajian oleh saintis pemakanan telah melaporkan komposisi protein dan lemak susu kuda adalah yang paling hampir dengan susu ibu manusia. Komposisi lemak dan pecahan protein, menyatakan susu kuda lebih menyamai susu manusia berbanding dengan susu lembu. (Kajian Godovac Zimmermann et al., 1987; Businco et al., 2000; Horrobin, 2000)
.
Khasiat dalam Susu Kuda
Khasiat yang terdapat dalam susu kuda:
· Vitamin larut lemak: A, D, E, & K
· Vitamin larut air: C, B Complex (B1, B2, B5, B6, & B12)
· Essential fatty acids (Omega 3&6): linoleic dan α-linolenic.
· Protein: essential amino acids.
· Vitamin B13
· Mineral: Calcium, potassium, magnesium, sodium & phosphorus.
· Trace elements: Iodine, iron, copper, selenium & zinc.
· Carbohydrates & lactose.
· Choline, albumin, lysozyme & lactoferrin.
Testimonial
TESTIMONIAL PELAJAR
Nur Syuhadah Shahirah bt Junaidi (12 tahun)
Sekolah Kebangsaan Jeliang, Manong, Perak
Sekolah Kebangsaan Jeliang, Manong, Perak
Simptom
Kurang keyakinan diri.
Kurang keyakinan diri.
Perubahan
Peningkatan dari segi akademi dan ko-kurikulum;
Memperolehi keyakinan diri;
Mendapat keputusan 5A dalam peperiksaan UPSR 2007.
Peningkatan dari segi akademi dan ko-kurikulum;
Memperolehi keyakinan diri;
Mendapat keputusan 5A dalam peperiksaan UPSR 2007.
*****
Mohd Ashraaf b Mohd Fakaruddin (12 tahun)
Sekolah Kebangsaan Trosor, Sg. Siput, Perak
Sekolah Kebangsaan Trosor, Sg. Siput, Perak
Simptom
Sukar mengingati apa yang di pelajari;
Sering mengantuk dalam kelas;
Sukar fokus semasa dalam darjah.
Sukar mengingati apa yang di pelajari;
Sering mengantuk dalam kelas;
Sukar fokus semasa dalam darjah.
Perubahan
Mudah mengingati pelajaran;
Mudah memberi tumpuan kepada pelajaran;
Mendapat keputusan 5A dalam peperiksaan uPSR 2007.
Mudah mengingati pelajaran;
Mudah memberi tumpuan kepada pelajaran;
Mendapat keputusan 5A dalam peperiksaan uPSR 2007.
*****
Adik beradik
Mohd Faris b Hj Tajul Arshad (13 tahun)
Sekolah Menengah Integrasi, Gopeng, Perak
&
Aini Fasihah bt Hj Tajul Arshad (15 tahun)
Sekolah Menengah Agama Raja Nazrin, Kg. Gajah, Perak
Sekolah Menengah Integrasi, Gopeng, Perak
&
Aini Fasihah bt Hj Tajul Arshad (15 tahun)
Sekolah Menengah Agama Raja Nazrin, Kg. Gajah, Perak
Simptom
Kedua-dua pelajar di akui sederhana oleh ibu-bapa.
Kedua-dua pelajar di akui sederhana oleh ibu-bapa.
Perubahan
Prestasi pelajaran meningkat;
Mudah mengingati pelajaran;
Mohd Faris memperoleh 5A dalam peperiksaan UPSR 2007;
Aini Fasihah mendapat 9A dalam peperiksaan PMR 2007.
Prestasi pelajaran meningkat;
Mudah mengingati pelajaran;
Mohd Faris memperoleh 5A dalam peperiksaan UPSR 2007;
Aini Fasihah mendapat 9A dalam peperiksaan PMR 2007.
*****
Nor Shazila Hanim bt Mohd Sani (11 tahun)
Sekolah Kebangsaan Datin Khadijah, Kuala Kangsar, Perak
Sekolah Kebangsaan Datin Khadijah, Kuala Kangsar, Perak
Simptom
Sukar mengingati apa yang di pelajari;
Prestasi pelajaran sederhana;
Sukar fokus semasa dalam darjah.
Sukar mengingati apa yang di pelajari;
Prestasi pelajaran sederhana;
Sukar fokus semasa dalam darjah.
Perubahan
Prestasi pelajaran meningkat, terbaik dalam kelas;
Mudah memberi tumpuan kepada pelajaran;
Lebih fokus dalam kelas dan aktif dalam ko-kurikulum sekolah.
*****
Prestasi pelajaran meningkat, terbaik dalam kelas;
Mudah memberi tumpuan kepada pelajaran;
Lebih fokus dalam kelas dan aktif dalam ko-kurikulum sekolah.
*****
Muhammad Luqman Fiqri Bin Muhammad Nadzri (9 tahun)
Sekolah Kebangsaan (Ugama) Seksyen 3, Shah Alam
Sekolah Kebangsaan (Ugama) Seksyen 3, Shah Alam
Simptom
Sering tertidur dalam kereta waktu dalam perjalanan ke sekolah;
Selalu letih dan mengantuk di dalam kelas;
Kurang memberi perhatian semasa di dalam kelas.
Kadar pengambilan Coklat Minda
Mula mengambil Coklat Minda pada awal bulan Jun 2008;
Dos yang diambil : 2 biji sehari (1 biji pagi, 1 biji petang)
Sering tertidur dalam kereta waktu dalam perjalanan ke sekolah;
Selalu letih dan mengantuk di dalam kelas;
Kurang memberi perhatian semasa di dalam kelas.
Kadar pengambilan Coklat Minda
Mula mengambil Coklat Minda pada awal bulan Jun 2008;
Dos yang diambil : 2 biji sehari (1 biji pagi, 1 biji petang)
Perubahan
Hanya selepas 2 hari mengambil CM, tidak lagi tidur dalam kereta waktu ke sekolah;
Tidak lagi ada letih dan mengantuk dalam kelas;
Menurut gurunya beliau kini aktif berinteraksi dalam kelas;
Mendapat tempat pertama dalam Peperiksaan Pertengahan Tahun 2008
Hanya selepas 2 hari mengambil CM, tidak lagi tidur dalam kereta waktu ke sekolah;
Tidak lagi ada letih dan mengantuk dalam kelas;
Menurut gurunya beliau kini aktif berinteraksi dalam kelas;
Mendapat tempat pertama dalam Peperiksaan Pertengahan Tahun 2008
*****
Muhammad Imran Fiqri Bin Muhamad Nadzri (7 tahun)
Sekolah Kebangsaan Raja Muda, Seksyen 4, Shah Alam
Sekolah Kebangsaan Raja Muda, Seksyen 4, Shah Alam
Simptom
Selalu letih dan mengantuk di waktu pagi dalam kereta dan di dalam kelas;
Kurang memberi perhatian semasa dalam kelas sebab tertidur;
Cepat jemu membuat kerja sekolah dan malas belajar
Menurut kata guru kelasnya beliau seorang yang “moody” dan sensitif serta degil.
Selalu letih dan mengantuk di waktu pagi dalam kereta dan di dalam kelas;
Kurang memberi perhatian semasa dalam kelas sebab tertidur;
Cepat jemu membuat kerja sekolah dan malas belajar
Menurut kata guru kelasnya beliau seorang yang “moody” dan sensitif serta degil.
Kadar pengambilan Coklat Minda
Mula mengambil Coklat Minda pada awal bulan Jun 2008
Dos yang diambil: 4 biji sehari (2 biji pagi, 2 biji petang)
Mula mengambil Coklat Minda pada awal bulan Jun 2008
Dos yang diambil: 4 biji sehari (2 biji pagi, 2 biji petang)
Perubahan
Perubahan dari segi tanggungjawab dan keinginan untuk belajar tanpa disuruh;
Ada perubahan dengan menunjuk minat dan menumpukan perhatian dalam kelas;
Ada peningkatan dari segi prestasi terutamanya mata pelajaran Sains dan Matematik;
Peningkatan dari segi kreativiti;
Sikap “moody” berkurangan.
Perubahan dari segi tanggungjawab dan keinginan untuk belajar tanpa disuruh;
Ada perubahan dengan menunjuk minat dan menumpukan perhatian dalam kelas;
Ada peningkatan dari segi prestasi terutamanya mata pelajaran Sains dan Matematik;
Peningkatan dari segi kreativiti;
Sikap “moody” berkurangan.
*****
Muhammad Aliff Fiqri Bin Muhamad Nadzri (3 tahun)
Kadar pengambilan Coklat Minda
Dos yang diambil : 1 biji sehari waktu tengahari selepas balik dari rumah pengasuh
Perubahan
Ketara lebih aktif dan kreatif dari segi ikhtiar untuk mendapat sesuatu;
Bijak berkomunikasi;
Cepat belajar sesuatu yang baru.
Kadar pengambilan Coklat Minda
Dos yang diambil : 1 biji sehari waktu tengahari selepas balik dari rumah pengasuh
Perubahan
Ketara lebih aktif dan kreatif dari segi ikhtiar untuk mendapat sesuatu;
Bijak berkomunikasi;
Cepat belajar sesuatu yang baru.
*****
Athirah Batrisyia Binti Aziz (8 tahun)
Sekolah Kebangsaan Sungai Kertas, Batu Caves, Selangor
Simptom
Selalu mengantuk dan tidur didalam kelas;
Lambat menyiapkan kerja sekolah serta kurang reaksi bila ditanya;
Kurang fokus bila guru mengajar;
Kedudukan dalam kelas tempat ke 22 dengan 3A, 2B.
Sekolah Kebangsaan Sungai Kertas, Batu Caves, Selangor
Simptom
Selalu mengantuk dan tidur didalam kelas;
Lambat menyiapkan kerja sekolah serta kurang reaksi bila ditanya;
Kurang fokus bila guru mengajar;
Kedudukan dalam kelas tempat ke 22 dengan 3A, 2B.
Kadar pengambilan Coklat Minda
Mula mengambil CM pada awal bulan Mei 2008;
Dos yang diambil: 4 biji sehari (2 biji pagi, 2 biji petang).
Mula mengambil CM pada awal bulan Mei 2008;
Dos yang diambil: 4 biji sehari (2 biji pagi, 2 biji petang).
Perubahan
Perubahan kelakuan mula dapat dilihat selepas 5 hari pengambilan CM;
Lebih ceria dan cergas;
Selalu bersemangat dan ingin cepat ke sekolah;
Lebih suka bertanya;
Mendapat tempat pertama dalam kelas pada Peperiksaan Pertengahan Tahun Jun 2008 dengan 5A.
Perubahan kelakuan mula dapat dilihat selepas 5 hari pengambilan CM;
Lebih ceria dan cergas;
Selalu bersemangat dan ingin cepat ke sekolah;
Lebih suka bertanya;
Mendapat tempat pertama dalam kelas pada Peperiksaan Pertengahan Tahun Jun 2008 dengan 5A.
*****
Muhammad Zahil Bin Rahmat
Muhammad Zahin Bin Rahmat
Muhammad Zahin Bin Rahmat
( Kembar – 7 tahun)
Sekolah Kebangsaan Kuang, Selangor
Sekolah Kebangsaan Kuang, Selangor
Simptom
Selalu letih dan mengantuk di waktu pagi dalam kereta dan di dalam kelas;
Awal persekolahan Jan 2008 ke kelas KIA (kelas pemulihan), tidak boleh mengeja;
Biasa tidur dalam kelas waktu petang di sekolah ugama;
Keputusan ujian Prestasi Mac 2008 -
Adik Muhammad Zahil (3A, 2B, 1C);
Adik Muhammad Zahin – (2B, 1C, 3E)
Selalu letih dan mengantuk di waktu pagi dalam kereta dan di dalam kelas;
Awal persekolahan Jan 2008 ke kelas KIA (kelas pemulihan), tidak boleh mengeja;
Biasa tidur dalam kelas waktu petang di sekolah ugama;
Keputusan ujian Prestasi Mac 2008 -
Adik Muhammad Zahil (3A, 2B, 1C);
Adik Muhammad Zahin – (2B, 1C, 3E)
Kadar pengambilan Coklat Minda
Mula mengambil Coklat Minda pada awal bulan Mei 2008
Dos yang diambil: 4 biji sehari (2 biji pagi, 2 biji petang)
Mula mengambil Coklat Minda pada awal bulan Mei 2008
Dos yang diambil: 4 biji sehari (2 biji pagi, 2 biji petang)
Perubahan
Perubahan dapat dilihat selepas pengambilan 1 botol Coklat Minda;
Tidak lagi sering tidur di kelas petang;
Rajin membaca tanpa di suruh;
Perubahan dapat dilihat selepas pengambilan 1 botol Coklat Minda;
Tidak lagi sering tidur di kelas petang;
Rajin membaca tanpa di suruh;
Keputusan Peperiksaan Pertengahan Tahun 2008 -
Adik Muhammad Zahil
Prestasi pelajaran meningkat – (3A, 2B, 1C)
Mendapat tempat pertama dalam kelas
Prestasi pelajaran meningkat – (3A, 2B, 1C)
Mendapat tempat pertama dalam kelas
Adik Muhammad Zahin
Prestasi pelajaran telah meningkat – (1B, 3C, 1D)
Dimasukkan ke kelas PERDANA kerana menguasai kemahiran membaca.
Prestasi pelajaran telah meningkat – (1B, 3C, 1D)
Dimasukkan ke kelas PERDANA kerana menguasai kemahiran membaca.
HARGA 1 BOTOL (60BIJI)
RM49.00
UNTUK TEMPAHAN, SILA SMS
[COKLAT MINDA, KUANTITI (BERAPA BOTOL), NAMA ANDA,EMAIL, LOKASI]
KE
017-388 7198
* anda akan di hubungi semula.
No comments:
Post a Comment